Dovolená - Nizozemí

1. srpna 2010 v 13:56 | Sneaky FoXx |  ~_My DiaRy_~
Takže ... Den po dni budu svoji dovolenou popisovat ;) Nebudu sem dávat postupně fotky, ale dám Vám odkaz na rajče :)) ZDE
PS: Možná to nebude přesně po pořadě, ale bude tam všechno co jsem tam zažila ;)

Den odjezdu
Vstávali sme kolem 8 a jeli sme na konec Opavy k Albertu (autem). Autem sme také jeli až do Žďáru nad Sázavou s 3 kolama na střeše auta. Tam na nás čekal autobus se závěsem na konci a tam nám je naložili a my sme si postupně dávali naše zavazadla do kufrů. Pak sme šli do autobusu a na dveřích byl napsaný zasedací pořádek, jak ve škole :D Já jsem seděla s Nelou (kámoškou) 2 sedadla před poslední pětkou. Za námi seděli moji rodiče a před námi kámoši potápěči (jako známe se z potápění a od té doby jezdíme skoro všude spolu, ptž já bych jezdila sama a Nela je ve stejném věku jako já).
Přes cestu sme viděli 2 filmy a do až do 20:00. První byl Na samotě u lesa a druhý 50x a stále poprvé: to byl jediný film za celou dovolenou, který byl ze zahraničí :( Všechny byli české a nebo hudební a jeden byl i seriál Všechnopárty. Jeli sme přes noc, samozřejmě a já sem usla ...

1. Den
Vstala jsem asik kolem 4 ráno a v 7 nám řekli přes mikrofon co budeme dneska dělat ... Podle mě sme byli už v Holandsku, ale ještě né na místě. Řekli, že jedeme do Národního parku Hoge Veluwe. Je to park, ve kterém se jezdí jenom na kole a je jedno jestli na holandských nebo vašich, staší si vybrat, ale když si veme jiné než holandské, tak to něco stojí. Ty jejich kola jsou úplně jiná než ta naše. mají zakryté řetězy, řídítka do oblouku a v tom parku byla brzda jako že, když šlapeš, tak šlapeš dopředu a když ten směr šlapátek obrátíš, tak to hned zabrzdíš, jinak ve městech měli dormální brzdu jako my. A ty řídítka byli blízko sedátka, takže si tam seděl rovně a to bylo super, ptž z toho neboleli záda ani ruce. Jezdili sme až do 3 a to wážně nebyli kopce xD Nizozemí je samá rovina, oni nezvládají ani menší kopce. Nejsou na to zvyklí a nemají na to kola, ale přehazovačky některá kola mají ... Celéj národní park byl úchvatnéj, nějdřív tam byl menší lesík, pak stepi a ty byly boží. Jako velká poušť se suchými stromy na zemi, proto to byl asi národní park. Jak Sahara. Uprostřed té jízdy sme občas zastavovali a jednou sme zastavili u muzea. To bylo nejlepší z celého parku. V odkazu mám fotky. Je to to, jak tam jsou ty zvířata a kostry hlav a ten velkéj kořen navrchu. Po muzeu sme šli do malé restaurace se samoobsluhou a venku byl takový velký parčík :D A co jsem tam asik dělala... bylo tam menší lanové centrum, ale prostě spíš enom lana. Sem po nich samozřejmě lezla xD Pak sme jezdili po tom parku až do 3 a pak sme jeli z5 k autobusu. Tam sme ještě chvilku museli počkat než se dovaří večeře a trochu sme si odpočinuli.
Do našeho kempu sme dojeli až kolem 5 a tam na naložili tašky na bagr a on jej nám zavezl k chatkám, ptž to bylo docela daleko od parkoviště (asik půl kiláku) a to si představte, že sme chodili na snídani pěšky :DD Normálně sme se pak zabydleli a hned potom sme vyzkoušeli jezero. Bylo normální, takže sem ta byla s mamkou přes hoďku. Potom sme šli normálně spát do spacáku.

2.Den - od teď to budu více zkracovat ;)
Vstali sme s Nelou akorát na snídani a pak sme hned odjížděli, tak sme na snídani jeli na kole už nachystaní. Cestu sme měli na mlýny a tam sme strávili hoďku koukání se na mlýn a na výrobu dřeváku. Pak sme jeli do městečka Eidam (podle tohohle města se jmenuje ten sýr). Tam sme se koukli jak vypadají sýrové trhy, které jsou otevřené jenom v středu a to bylo zrovna pondělí. Pak sme se šli kouknout do starého kostela, který je nestarší v Evrope nebo co, já jsem moc neposlouchala xD Pak do Volendamu a tam už nevím co sme dělali :)) Podle mě sme se tam jen zastavili na přestávku nebo na suvenýry. Tento den sme spíše jenom jezdili po památkách, to vlastně všechny dny xDD Ale za tento den spíš Vám něco poví ty fotky. Na fotkách to je přesnější než tady xD Přijeli sme na večeři a po večeři sem šla zase do jezera ... Byla sem tam s Nelou, mamka na nás čekala asik půl hoďky u lavičky před jezerem. Tam sme plavali ty 2 hodiny. Z vody sme vyšli přímo na seznamovačku Nomádu. To bylo to, že každý, který s náma jel na ty kola s Nomádem do Holandska, tak se postavil řekl jméno a jeho zájmy a práci, to většina, ptž sme tam s Nelou byli jedinní mlaďoši x)) Pak se pilo a my s Nelou sme šli už spát.

3.Den
To byl den, který měl nejvíce dění. Jeli sme totiž do hlavního města Amsterdamu a byli sme tam celých 7 hodin. Ale až od odpoledne, nejdříve sme jeli k majáku (na kole) a zpátky. Pak oběd a hned autobusem do Amsterdamu. Tam sme procházeli uličkama lásky ♥ a to snad každý wí co to je xD To jsou sex shopy, žívý sex podívaná, erotic muzeum a dokonce i na každém rohu tam byli sklené dveře a za nimi polonahé ženy, které lákaly muže ... Ti muži si je koupí a můžou si je jakkoliv užít, ale jenom užít :D né zabíjet ani nic takového ;) To byli ty srandovní zážitky ... když tam procházíte, tak za žádnou cenu nic nefotit !!! oni nejsou zvířata a mohli by ty dveře otevřít a klidně za Váma jít a zmlátit nebo Vás jenom vyfakují. Po čase sme se odtrhli od skupiny a sedli sme si na kávu a můj taťka zašel do Coffee shopu pro jointa. Mamka jela do Holandska aby to skusila, ne ? :D taťka kouří už od 17 a to mu je 47, tak ten to musel taky zkusit a zkusila to celá naše parta ... Jenom já a Nela ne xD Je to prý jak cigareta a v Holandsku to taky tak zamítají. A když taťka si tam tak pokuřoval, přišel k němu čišník a řekl v AJ, že s jointem se nesmí kouřit v sedě :)) Kámoš říkal, že je to tak k vůli tomu, že se to blběji prokrvuje do těla x))
V Amsterdamu sme si dali i večeři, ptž by sme ji v kempu už neměli. Já jsem měla Tortilla chips. To jsou takové chipsy to trojúhelníku se sýrem a nějakýma jejich omáčkama. Zbytek naší party měla steak. Do konce toho limitu, kdy sme se museli setkat u autobusu, sme chodili po městě a já jsem celou dobu, co jsem v Holandsku, tak ci nějakéj suvenýr. To ci z každé země. A pro Holandsko sem se rozhodla na tašku přes rameno, takovou tu látkovou, né ty kožené nebo jiné :(( Mezi suvenýrama sem si vybrala ... je to šedá taška přes rameno, kde je napsané všude AMSTERDAM a nakraji v kolečku A a kolem taky AMSTERDAM :DD Prostě úpa suprová taška, se kukněte na fotky ;) Do půl 9 sme se tam enom tak potulovali mezi památkami a dívali se kolem.
Když sme dojeli do kempu, už unaveni, tak já s Nelou sme šli zase do jezera. Pak zase spát a těšili sme se na další den.

4.Den
Na tento den sem se docela těšila, ptž nám minulý den řekli, že jedeme k moři. Podle mě to bylo Severní moře xD Ale wážně nevím, jaksik sem se neptala. Ale než sme tam dojeli, zabralo nám to čtvrt dne. A přitom sme měli ještě zastávky v nějakých vesničkách na procházku. Když sme tam už dojeli, už bylo skoro odpoledne. Bylo to velká písčitá pláž s fakt obrovitánskýma vlnama xD S Nelou tam byla fakt prdel, ale měli sme rozchod jenom hodinu, takže to bylo docela na prd. Vlny mě málem utopily a to sem nebyla ani moc daleko. U pláže bylo taky Bandži-Jamping na obrovské věži, ale asik nebylo v provozu nebo co :(( Ale i tak by mě tam naši nepustili ... Po třičtvrtě hodině v moři, celá od písku a bez převlíkacích kabinek, sem musela vydržet ty čumějicí oči, při mém převlíkání xD Oni spíše čuměli na ty věci, celé od písku než ty moje pády s ručníkem kolem pasu x)) ♥*o* Pak sme šli do restaurace u moře a tam sem si dala kolu a šli sme ke kolům, ptž nám už došel čas :( Odtamtud sme jeli k autobusu a jeli sme do nějakého města a to si fakt už nepamatuju :(( Tam sme byli na jedné věži, ve fotkách mám enom výhledy. Jeli sme až nahoru, kde byli věže světa, ale nebyla tam Eifellova věž, která je větší než některé z nich, které tam byli u kázany. Byli tam nalepeny vzory, potom výška, jak se jmenuje a kde se nachází. Od toho vrchu vedla ještě taková kulatá rozhledna, která se točila dokola a stoupala, pak zase se toučila směrem dolů a bylo konec vyhlídky xD Když sme šli z5 k autobusu zavezl nás ještě na venkovní výstavu takových velkých jeřábů nebo co to bylo ... nebyli to jeřábi, spíše takové zvedače a brzdy na lodě. Tam sme s Nelou skákali po těch zvedačích a směrem zpátky sme šli po chodníku slávy. Byl to chodník, kde byli kousky čtverců, kde byli otisknuty ruce a někde nohy a k tomu podpis jaké hvězdě to poatří ... Byl tam třeba otisk rukou od Šreka. Pak tam byli i otisky od Roxette, jestli je znáte. A po spáteční cestě po chodníku slávy sme se vrátili k autobsu a pak sme jeli zpátky do kempu. To už sem do jezera nešla, to jsem šla do sprchy, nechtěla sem mít na sobě ten písek. Potom zase partička pila a my sme šli spinkat.

5.Den
To si už moc nepamatuju, ale budu se snažit napsat všechno ;) Vyjeli sme na kola hned
© sneaky-fox
ráno a jeli sme úplně někam daleko, kde byl písek a i mušle v písku. Jako v tom národním parku, prostě takové stepi. všude písek kromě betonové cestičky pro kola a kolem takové jehličnaté nebo suché stromy. Jeli sme i občas malými vesničkami a dokonce začlo i pršet. A teď konečně cíl: v Holandsku je známo, že je jako kdyby pod vodou. Skoro 2 metry. A to je díky hranicím, které brání vodě při velkých přílivech dojít ne zem. Hlavně do města Amsterdam. Ty hranice bohůžel nemáme vyfocené, ale nejsou to normální hranice, jaké jsou třeba u nějakých nádrží jako je třeba Kružberk nebo jiné nádrže ... Je to velké monstrum, které se zavírá a otevírá a zabraňuje vodě z moře projít na normální řeku ;) Ty hranice se jmenujou het Keringhuis, tak se můžete kouknout i sami, ale přesto tu fotku Vám tu dám xD Vevnitř byli i různé hračky, ale né přímo hračky, ale takové nástroje, které ti můžou pomoct, abys něco o tom zjistila ... Jako třeba knihy nebo taková obrovská mapa světa a tam byli body, kde tuhle bránu ještě mají a těch bodů je 5, ale už si napamatuju, kde přesně jsou ... To byl celéj den nebo si alespoň myslím :)) Tentokrát jsme do jezera šli, pak spinkat a pomalu přicházel další den.

6.Den
Na tento den si pamataju, ptž hned ráno sme jeli busem do Madurodamu. To je město, kde je taková atrakce a to je zmenšenina celého Holandska, ale není tam celé Holandsko, jsou tam třeba hlavní památky nebo velká náměstí jako je náměstí Dam. Ve fotkách to tam zaplnilo nejvíce místa ty miniatury. V těch miniaturách byla i ta brána het Keringuis a sama se zavírala a i otevírala. Byl tam i zábavní park, kde byla i animován sjezd smrti. To je taková atrakce na kolejích, kde jste v malém vláčku, ono Vás to vyveze nahoru a hned jedete dolů, pojedete trasu vzhůru nohama a i nějaká ta kolečka, ale úpa rychle. Abys to viděla jak to probíhalo, tak si musela dát 1€ do automatu. Prostě úpa super to tam bylo xD Tam byli všemožné blbosti vymyšlené. Třeba si mohla dát půl€ do automatu a v garážaži do jezdícího naklaďáčku dali malou Marsku a ten náklaďáček ti ho přivezl a ty sis ho musela vzít a jel z5 do garáže. Totiž Holandsko Mars vymyslelo, jsou tam továrny Mars :D Když už sme se na miniatury koukli, tak sme šli zpátky k busu a měli sme oběd. Pak sme jeli na kole k moři, zase se koupat. Tam to bylo skoro stejné, jenom tam byli větší vlny a ve vodě sme byli dýl, ale pak sme moc nestíhali se převléct před všema x)) A už zbyla jediná věc ... 50km zpátky do kempu, ale na kole. Na každé trase si nemusela jet na kole, mohl tě tam svést bus a to jsem si teďkom s Nelou a ještě pár lidma z Nomádu vybrala. Sem wážně nechtěla jet těch 50 kiláků zpátky na kole :(( Tak sme jeli busem. Byli sme tam samozřejmě dřív a to sme měli možnost jít do jezera a bez dohledu. Sme tam blbly. Už se chýlilo k večeru a to už sme se docela těšili domů...

7.Den
To byl pro nás poslední den v Holandsku. Už včera večer sme si museli balit a dneska ráno zbyly už jen spacáky a ostatní věci.
Po sbalení sme jeli nakole 40km na kole do Nardenu ... A hádejte kdo je v Nardenu. Je tam hrobka Jana Amose Komenského a to sem poprvé viděla a slyšela videa a tabulky o osobnosti v češtině. To je asik jediné co máme s Holandskem společného. Pak sme měli ještě chvilku volno chodit po tom městě. A zrovna to byl den, kdy byla výstava starých aut. Tam bylo teda krásných kluků xD, ale všichni holanďani ...
Po rozchodu a shledání plno krásných aut sme jeli z5 k autobusu, ale to už nebylo těch 40km, ale jenom 1, ptž bus na nás čekal kousek od Nardenu. A to už sme měli obídek a po obědě sme vyrazili domů. Cestou sme vyděli zase nějaké filmy (české!!), takže byla celkem nuda ... Jeli sme zase přes noc a já jsem spinkalaaaa.

8.Den
Zbudila sem se asik ve 4 ráno, ptž to se nedalo spát ...
Domů sme dojeli kolem 5 odpoledne, ale úplně domů. Do Žďáru sme dojeli kolem dopoledne ;) To sme se už se všemi loučili. Tak doufám, že se Vám líbilo čtení a tohle je moje dovolená v Holandsku :)) Tak to je vše xD

With love Sneaky FoXx

1 člověk ohodnotil tento článek.